Η Google δοκιμάζει νέα μηχανή αναζήτησης

H ΑΙ αλλάζει το Διαδίκτυο – Η Google δοκιμάζει νέα μηχανή αναζήτησης

Το πειραματικό «ΑΙ Mode», προς το παρόν διαθέσιμο μόνο στους συνδρομητές του Google One AI Premium, προσφέρει περιλήψεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης μαζί με σχετικούς συνδέσμους.

Βλέποντας τον ανταγωνισμό να αυξάνεται στην επικερδή αγορά διαδικτυακών αναζητήσεων, η Google λάνσαρε μια πειραματική μηχανή αναζήτησης που αντικαθιστά τους γνωστούς μπλε συνδέσμους με περιλήψεις που παράγονται με ΑΙ.

Διαβάστε επίσης: H Meta ετοιμάζει μηχανή αναζήτησης κόντρα σε Google και Bing

Η νέα λειτουργία είναι προς το παρόν διαθέσιμη στους συνδρομητές του πακέτου Google One AI Premium, το οποίο κοστίζει 19,99 δολάρια τον μήνα και προσφέρει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο και ορισμένα προηγμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.

Δείτε επίσης:  Ουκρανία: Οβίδες όλμου έπεσαν κοντά στο σημείο όπου βρισκόταν ο υπουργός Εσωτερικών, στη γραμμή του μετώπου

Οι συνδρομητές θα μπορούν να επιλέγουν την καρτέλα «ΑΙ Mode» που εμφανίζεται δίπλα στις υφιστάμενες επιλογές όπως οι Εικόνες και οι Χάρτες.

Διαβάστε επίσης: Γιατί Apple και Meta δεν πωλούν ΑΙ στην Ευρώπη;

H Google είχε ήδη αρχίσει να ενσωματώνει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης με το «ΑΙ Overviews», περιλήψεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης που εμφανίζονται πάνω από τους κλασσικούς συνδέσμους σε περισσότερες από 100 χώρες. Από τον Μάιο, το ΑΙ Overviews συνοδεύεται από διαφημίσεις.

«Οι χρήστες υψηλών απαιτήσεων θέλουν απαντήσεις AI για περισσότερες αναζητήσεις τους» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Google Ρόμπι Στάιν.

To AI Mode απαντά με κείμενα αντί με απλούς συνδέσμους (Google)

Με το ΑΙ Mode, οι χρήστες βλέπουν μια πιο λεπτομερή περίληψη με σχετικούς συνδέσμους. Οι δέκα μπλε σύνδεσμοι έχουν αντικατασταθεί από ένα κουτί αναζήτησης για περαιτέρω ερωτήσεις.

Δείτε επίσης:  Η Νέα Ζηλανδία χαλαρώνει τα μέτρα παρά τη μετάλλαξη Όμικρον

Διαβάστε επίσης: ChatGPT search engine

Το AI Mode βασίζεται σε μια ειδική βερσιόν του μοντέλου Gemini 2.0, η οποία χρησιμοποιεί συλλογιστικές ικανότητες για να απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις.

Οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης αντιστοιχούσαν στο μεγαλύτερο μέρος των 350 δισ. δολαρίων που ανέφερε to 2024 η Alphabet, ο μητρικός όμιλος της Google.

Τώρα όμως η εταιρεία πιέζεται από τον ανταγωνισμό της OpenAI, η οποία τον Οκτώβριο πρόσθεσε λειτουργία αναζήτησης στο ChatGPT.

Ανάλογη λειτουργία προσφέρει και το Copilot της Microsoft, το οποίο βασίζεται σε τεχνολογία της OpenAI, καθώς και κάποια εργαλεία της Perplexity ΑΙ.

Ήδη όμως υπάρχουν αντιδράσεις: τον Φεβρουάριο, η εταιρεία Chegg που αναπτύσσει εκπαιδευτικό λογισμικό κατέθεσε αγωγή κατά της Google, υποστηρίζοντας ότι οι περιλήψεις ΑΙ μειώνουν τη ζήτηση για πρωτότυπο περιεχόμενο και εμποδίζουν τους εκδότες να ανταγωνίζονται τις εταιρείες τεχνολογίας.

Δείτε επίσης:  Μέσα στο πιο ακριβό σπίτι της Βρετανίας: Η έπαυλη του μεγιστάνα John Caudwell στο Mayfair αξίας 250 εκατ. λιρών

Πηγή

Μοιράσου το...