Τι να κάνεις αν υπερθερμανθεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου;
Αρχικά να μην πανικοβληθείς γιατί μπορεί να μην είναι κάτι πολύ σοβαρό.
Είναι από τις πιο αγχωτικές καταστάσεις να βλέπεις τον δείκτη θερμοκρασίας να ξεπερνάει τη μέση τιμή και να ανηφορίζει. Ειδικά στα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα ψυκτικά υγρά, τα δοχεία υπερπλήρωσης και τα δυνατά βεντιλατέρ είναι ένα σπάνιο φαινόμενο ενώ στα παλαιότερης τεχνολογίας ήταν κάτι που συνέβαινε ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Με τον παρακάτω μπούσουλα θα δεις ποιες αιτίες μπορείς να αποκλείσεις για να κινηθείς ανάλογα.
Αρχικά αν δεις μια μικρή μετατόπιση του δείκτη σε μέρα με καύσωνα, είναι απόλυτα φυσιολογικό. Αν έχεις κολλήσει και στην κίνηση και το βεντιλατέρ δουλεύει υπερωρίες είναι ένας ακόμα φυσιολογικός λόγος που συμβαίνει αυτό. Αν η ένδειξη φλερτάρει με την ανώτατη θέση και ανάψει και το σχετικό λαμπάκι είναι η στιγμή για τις πρώτες ενέργειες. Για αρχή άνοιξε το καλοριφέρ στη μέγιστη ένταση και θερμοκρασία. Μπορεί να ακούγεται βάρβαρο, ειδικά το καλοκαίρι, αλλά είναι ο πιο εύκολος τρόπος να αποδεσμευτεί θερμότητα από τον χώρο του κινητήρα. Αν θερμοκρασία παραμένει σε υψηλά επίπεδα κάνε το αυτοκίνητο στην άκρη, όπου μπορείς και σβήσε τον κινητήρα. Στην ακραία περίπτωση που αρχίσεις να βλέπεις και καπνούς, μην ανοίξεις αμέσως το καπό. Αλλιώς άνοιξέ το για να να αποβληθεί πιο γρήγορα η θερμότητα και άνοιξέ το όταν σταματήσουν να βγαίνουν καπνοί. Αφού περιμένεις κάνα εικοσάλεπτο δες από κάτω αν υπάρχει διαρροή ψυκτικού υγρού, είναι συνήθως ένα υγρό πρασινογάλαζης απόχρωσης.
Διαβάστε περισσότερα στο Ratpack.gr